کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟

دیجیتال ساینیج (Digital Signage) که به آن تابلو اعلانات هوشمند نیز می گویند، ابزاری است که هر کسب و کاری جهت توسعه فعالیت اش باید از آن استفاده کند. در قرن اخیر با رشد فناوری، بروز تغییرات عمده ای را در حوزه هایی مانند تبلیغات شاهدیم.

چنانچه کسب و کارها بتوانند با رشد فناوری خود را همگام نمایند، قطعا فروش و سود خوبی را به دست خواهند آورد. از جمله ابزارهایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، دیجیتال ساینیج است. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ و چگونه به رشد کسب و کارها کمک می کند.

آشنایی با دیجیتال ساینیج

دیجیتال ساینیج که آن را با نام تابلو اعلانات هوشمند هم می شناسند، نرم افزاری برای مدیریت محتوا است که امکان مدیریت و همچنین پخش محتوا بر روی نمایشگر های متعددی را فراهم می آورد. دیجیتال ساینیج به خریدار امکان می دهد تا محتوای هر نمایشگر را خود شخصا مشخص کند. همچنین ترتیب و نحوه نمایش محتوا روی نمایشگر را تعیین نماید.

آشنایی با دیجیتال ساینیج
آشنایی با دیجیتال ساینیج

مزایای دیجیتال ساینیج

در زمینه پاسخ به این سوال که کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ بهتر است بدانید از طریق این تابلو اعلانات می توان چیدمان اخبار یا اطلاعات متفاوتی را به شکل دلخواه روی نمایشگر مرتب نمود. استفاده از این تابلو مزایای بیشماری همچون: صرفه جویی در وقت و صرفه جویی در انرژی و هزینه را به همراه دارد و می توان در کوتاه ترین تایم، محتوای دلخواه را روی نمایشگرهای متعددی به نمایش درآورد.

امروز افراد بی شماری از دیجیتال ساینیج ها استفاده می کنند. اگر بپرسید کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ باید بگوییم که امکان استفاده از این تابلو در مراکز دولتی، هتل ها، شرکت ها و هلدینگ ها وجود دارد. با استفاده از دیجیتال ساینیج می توان فعالیت های سازمانی را به خوبی انجام داد.

نحوه استفاده از دیجیتال ساینیج

دیجیتال ساینیج، همچون مانیتورهای صنعتی است. این تابلو اعلانات همچنین برای مصارف تخصصی و حرفه‌ ای می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کلمه Signage در لاتین به معنای اطلاع رسانی بصری می باشد.

در زمینه پاسخ به این سوال که کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ بهتر است بدانید که تابلوهای دیجیتال جهت اطلاع رسانی و اعلان‌ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند. کلیه مانیتورهایی که جهت اطلاع رسانی در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرند و یا مانیتورهای تبلیغاتی همگی در زمره دیجیتال ساینیج به شمار می روند. با اضافه کردن مولتی مدیا و نیز افزودن ابزارهای الکترونیک به عرصه های:

  • تبلیغات
  • بازاریابی
  • فروش
  • اطلاع رسانی

سبب ایجاد تغییراتی جذاب و کم نظیر برای انواع کسب و کار شده است. اگر این سوال ذهن تان را به خود مشغول کرده است که کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ باید بگوییم که استفاده از دیجیتال ساینیج نیاز به چاپ و نصب مجدد صفحات کوچک و بزرگ را رفع کرده و به راحتی با چند کلیلک ساده می توان به نمایش پیام ها و محتواهای نو دست یافت.

امروزه شرکت ها و برندهای متعددی این نیاز را به خوبی درک کرده اند و محتوا را در کمترین زمان برای نمایش از طریق این تابلوها به کسب و کارها عرضه می کنند. همزمان توسعه فناوری سبب شده تا نمایشگرهای این تابلو ها از رزولوشن‌های بالاتری برخوردار باشد. امروز شکل ظاهری این تابلوها از مستطیل و مربع تغییر کرده ها و با ایده های جدید به بازار عرضه می شوند.

ابعاد دیجیتال ساینیج با تغییرات شگرفی به شکل نمایشگرهای آینه‌ای، بسیار کشیده و خمیده در بازار به فروش می رسد. همچنین توسعه تکنولوژی سبب شده تصویر علاوه بر متن در نمایشگرها بتواند به نمایش درآید. با شکل گیری OLED جزئیات تصویر به خصوص تصاویر دارای اجزای متحرک و نمایش رنگ‌ها در این دستگاه دچار تحول شده است.

کاربرد دیجیتال ساینیج

اگر بپرسید کاربرد دیجیتال ساینیج چیست؟ باید بگوییم که کاربرد های وسیع و متنوعی دارد. با استفاده از دیجیتال ساینیج فرصت های جدیدی برای شرکت های تجاری فراهم شده است.

کاربرد دیجیتال ساینیج
کاربرد دیجیتال ساینیج

این تابلو ها بازار خوبی را برای خرده فروشان، فروشندگان، مشاوران، طراحان سیستم ها، تولید کنندگان محتوا و مصرف‌ کنندگان نهایی به همراه آورده اند. از این دستگاه در مواردی همچون: سالن ها و فروشگاه های بزرگ، شرکت های بزرگ، آموزش، حمل و نقل و سلامت. به طور کلی فرصت هایی که از طریق کاربرد این دستگاه به وجود می آید، کاملاً خاص است.
با توجه به اینکه:

  • نمایشگرها و ابزارهای پخش محتوا در کجا قرار گیرند
  • تعداد نمایشگرها چند عدد باشد
  • تصویر و محتوای نمایش شامل چه مواردی شود
  • قصد انتقال چه نوع پیام هایی را داشته باشید
  • ابعاد صفحه نمایش موردنظرتان چه میزان باشد
  • دستگاه دیجیتال ساینیج باید به روزرسانی شود.

باید خاطر نشان کرد که زمان نصب این دستگاه، بهتر است از افراد متخصص جهت نصب و راه اندازی دیجیتال ساینیج کمک بگیرید چرا که قرار دادن این تابلوهای اطلاعاتی در یک لابی، فروشگاه های زنجیره ای و یا یک شرکت بزرگ قطعا متفاوت بوده و به تخصص نیاز دارد.
اغلب شرکت ها از منظر تکنولوژی اطلاعات کمی در زمینه شبکه، نمایشگر و یا محتوا دارند و آنها نیز جهت نصب بهتر از شرکت های معتبر این دستگاه را خریداری کرده و از متخصصان آنها جهت نصب استفاده کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی و کاربرد دیجیتال ساینیج، مشخصه ها و ویژگی آن، نحوه استفاده از این تابلو و کاربردهای آن پرداختیم. می‌توانید دیجیتال ساینیج را به یک LCD وصل نمایید و شیوه های متفاوتی از محتوا (متن و تصویر) را ارائه نمایید. حتما به شکل روزانه یا هفتگی بایستی محتوا را به روزرسانی نمایید. از دیجیتال ساینیج به عنوان تابلو سر در طلافروشی ها، صرافی ها، شرکت ها و به عنوان تابلوهای تبلیغاتی، اطلاع رسانی در سطح شهر و ترافیکی استفاده می شود.

سوالات متداول در مورد کاربرد دیجیتال ساینیج

  1. در چه صورت استفاده از دیجیتال ساینیج ناکارآمد خواهد بود؟
    در صورت عدم استفاده در مکان مناسب، عدم بروز رسانی و ارائه محتوای نامناسب
  2. محتوای دیجیتال ساینیج چگونه باید باشد؟
    در انواع مختلف این دستگاه، انواع فایل قابل پخش متفاوت است اما در برخی از نرم افزارها تمامی فرمت های رایج موجود قابل پخش و مدیریت هستند.
  3. کاربرد اصلی دیجیتال ساینیج در چه زمینه ای است؟
    در زمینه زیباسازی بناها و روشنایی بخشیدن به شهر از طریق نصب تلویزیون و با وجود نمایشگر های بزرگ.
3.9/5 - (7 امتیاز)