راهنمای خرید کیوسک لمسی

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در خصوص راهنمای خرید کیوسک لمسی بپردازیم. ولی قبل از خرید این محصول، بایستی تعریف دقیقی از آن داشته باشید تا انتخاب درستی انجام دهید.

کیوسک لمسی را میتوان دستگاهی کاربر پسند و تعاملی معرفی کرد. این دستگاه سبب ترکیب صفحه نمایش کامپیوتر با حساسیت لمسی شده و کاربران توانایی حرکت در برنامه ها، اطلاعات و خدمات را پیدا می کنند. چنانچه قصد خرید کیوسک لمسی و دریافت راهنمایی های لازم در این زمینه را دارید، همراه ما باشید.

نکات مهم در خرید کیوسک لمسی

کیوسک لمسی در طرح، رنگ و نمونه های مختلفی تولید می شود. به همین دلیل در هنگام خرید این دستگاه بایستی دقت کرده و نمونه ای متناسب با سلیقه و نیازتان را خریداری کنید. در ادامه نکات مهمی در خرید این دستگاه ارائه می دهیم که کمک بسیاری به شما خواهند نمود.

خرید کیوسک لمسی
نکات مهم در خرید کیوسک لمسی
  • مشخص کردن هدف از خرید کیوسک لمسی

اولین نکته در انتخاب کیوسک لمسی، تعیین هدف از تهیه آن می باشد. هر یک از این دستگاه، ویژگی ها و نرم افزارهای مختص به خود را دارند که برای یک کارایی طراحی شده اند. طبیعتا کیوسک لمسی که برای ارائه اطلاعات ساخته شده است با کیوسک لمسی که هدف از آن ارائه سرگرمی است، متفاوت خواهد بود.

  • توجه به ابعاد و شکل کیوسک لمسی

کیوسک های لمسی در اشکال مختلفی مانند مورب میز لمسی و عمودی تولید می شوند که شکل عمودی، پرفروش تر از نمونه های دیگر است. پس در انتخاب کیوسک لمسی باید به شکل آن توجه کنید، که بر اساس نوع کاربری و دکوراسیون محیط انجام می شود. همچنین به ابعاد و فضایی که قصد جایگذاری کیوسک لمسی در آن را دارید، دقت داشته باشید.

  • ظاهر کیوسک لمسی

ظاهر کیوسک لمسی یکی از عوامل موثر در جذب مشتری به شمار می رود. این امر به خصوص برای شرکت های تولیدکننده بسیار حیاتی تلقی می شود. ولی بسیاری از افراد از این نکته غافل شده و ظاهر این دستگاه، برایشان اهمیتی ندارد. توصیه میکنیم که در هنگام خرید کیوسک لمسی، به ظاهر آن توجه داشته باشید.

  • دوام و استحکام

نکته دیگر در خرید این دستگاه، دوام و استحکام دستگاه است. قرار گرفتن کیوسک لمسی در فضای عمومی سبب شده است تا مقاومت در برابر استفاده های مداوم و سوء استفاده احتمالی، یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه محسوب شود‌. پس هنگام انتخاب انواع مختلفی از کیوسک لمسی، گزینه ای را خریداری کنید که مقاومت و دوام بالاتری داشته باشد. معمولا محفظه های ناهموار یا صفحه های شیشه سکوریت، بیشترین میزان استحکام را دارند.

کارایی کیوسک لمسی

از دیگر موارد مهم در خرید کیوسک لمسی، کارایی آن است. به طور مثال فرض کنید که هدف شما از خرید این دستگاه، پرینت، تحویل کارت، پرداخت و … باشد. باید نمونه ای را خریداری کنید که از فضای کافی برخوردار باشد.

کارایی کیوسک لمسی
کارایی کیوسک لمسی
  • در نظر گرفتن میزان بودجه خود
    یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کیوسک لمسی، هزینه ای که قرار است برای آن پرداخت کنید و توجه به میزان بودجه است. به دلیل اینکه کیوسک لمسی در انواع مختلفی تولید می شود، با قیمت های متفاوتی نیز به فروش می رسد.
  • گارانتی
    خرید کیوسک لمسی شامل گارانتی آن هم می شود. اینکه ارائه دهنده این دستگاه پشتیبانی فنی لازم را در اختیار خریدار قرار دهد، بسیار مهم است. پس در انتخاب کیوسک لمسی از ارائه گارانتی معتبر یا رسیدگی های فنی سریع اطمینان حاصل کنید.
  • توجه به نظرات سایر مشتریان
    نظرات و توصیه های مشتریان هم کمک بسیاری به شما خواهند کرد. آگاهی از تجربیات دیگران، سبب می شود تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و از هر گونه آسیب و ضرر احتمالی خودداری کنید.
  • بررسی گزینه های اتصال
    در خرید کیوسک لمسی، ارزیابی گزینه های اتصال را در نظر داشته باشید. بر اساس هدف و عملکرد شما، ممکن است که این دستگاه به اینترنت، دستگاه های جانبی یا سایر تجهیزات نیاز پیدا کند.

امنیت کیوسک لمسی

یکی از ویژگی های مهم در سخت افزار و نرم افزارها، امنیت آن است. به طور مثال اگر قصد برداشت پول از این دستگاه را دارید، بدنه آن به گونه ای باشد که به راحتی نشکند. به طور کلی توصیه میکنیم که از نگهداری داده های مهم بر روی کیوسک های لمسی خودداری کنید. یا هدفتان از خرید این دستگاه نگهداری داده های مهم و حساس است، نمونه ای را انتخاب کنید که از امنیت نرم افزاری بالایی برخوردار باشد.

فناوری به ‌کار رفته در کیوسک لمسی

 

در کیوسک های لمسی دو نوع فناوری به کار می رود که فریم لمسی IR، رایج ترین آن محسوب می شود. این فناوری امکان لمس صفحه دستگاه با اجسام خارجی مانند قلم، دستکش و … به کاربر می دهد. فناوری دیگر سیستم لمسی خازنی است که سبب افزایش طول عمر دستگاه و واکنش سیستم به انگشت یا اشیاء فلزی می شود. بنابراین فناوری نیز در راهنمای خرید کیوسک لمسی قرار می گیرد.

نتیجه گیری

یکی از نوآوری ها و پیشرفت های جهان امروز، کیوسک لمسی است که مزایا و کاربردهای مفید بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد. ولی به دلیل اینکه در انواع مختلفی تولید می شود، بایستی در هنگام خرید آن دقت و توجه کافی به کار برد. ما در این مقاله سعی کردیم به راهنمای خرید کیوسک لمسی اشاره کرده و نکات مفیدی را در این زمینه ارائه دهیم‌. امیدواریم که انتخاب درست و مناسبی از کیوسک لمسی داشته باشید.

سوالات متداول در مورد خرید کیوسک لمسی

  1. کیوسک لمسی چه مزایایی دارد؟
    کیوسک لمسی دستگاهی مفید با مزایای متنوع می باشد. از جمله: کاربر پسند بودن و سهولت استفاده، بهبود کارایی و صرفه جویی در زمان، ارائه بازخوردهای مناسب به صاحبان کسب و کار، صرفه جویی در هزینه ها، قابلیت دسترسی برای همه، تطبیق پذیری، کمک به محیط زیست، ایجاد مزیت رقابتی و… .
  2. کیوسک لمسی چه کاربردهایی دارد؟
    کیوسک لمسی با کاربردها و موارد استفاده مختلفی همراه است. از جمله مهمترین این کاربردها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: اشتراک گذاری رویدادها، نقشه و مکان یابی، سفارش محصول، تکریم ارباب رجوع، نمایش کاتالوگ الکترونیکی و…
  3. قیمت کیوسک لمسی چقدر است؟
    قیمت کیوسک لمسی بسیار متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل جنس، اندازه، نوع تجهیزات داخلی، طراحی، نیازهای خاص، مقدار سفارش، نوع سفارش و … می شوند.
5/5 - (2 امتیاز)