همه چیز در مورد کیوسکهای داروخانه ای

کیوسک ها دستگاه های الکترونیکی هستند که در جهت ارائه خدمات به مشتریان داروخانه ها طراحی شده اند. این کیوسک ها در مدل های مختلفی تولید می شوند که هر یک از آن ها ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. عملکرد برخی از آن ها به شکل دستی و بعضی دیگر به صورت بارکد خوان است. همانطور که از عنوان مطلب مشخص است قصد داریم به بررسی همه چیز در مورد کیوسکهای داروخانه ای بپردازیم.

انواع کیوسک های داخل داروخانه

در این قسمت از مطلب قصد داریم انواع کیوسک لمسی داخل داروخانه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

1. کیوسک پرداخت داروخانه

کیوسک پرداخت داروخانه همانطور که از نامش مشخص است در جهت پرداخت فیش و دریافت رسید استفاده می شود. ممکن است شما نیز در داروخانه با این مشکل مواجه شده باشید که در زمان پرداخت مبلغ اشتباهی را وارد کرده اید. با استفاده از کیوسک های پرداخت دیگر مشکلاتی از این قبیل رخ نمی دهند.

استفاده از این کیوسک داروخانه ای بسیار ساده است. شما می توانید با قرار دادن بارکد فیش خود در مقابل این دستگاه به سادگی مبلغ خرید را پرداخت نمایید. استفاده از این کیوسک مزایای بسیاری دارد که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند کاهش نیروهای انسانی، حذف خطاهای انسانی و کاهش هزینه ها اشاره کرد.

این کیوسک ها در دو نوع ایستاده و دیواری تولید و عرضه می شوند. مدل های ایستاده بیشتر در داروخانه هایی استفاده می شوند که مراجعه کنندگان زیادی دارند. از مدل های دیواری نیز در داروخانه های کوچک با مراجعه کنندگان کمتر استفاده می کنند.

2. کیوسک سفارش گیر داروخانه

از دیگر مدل های کیوسکهای داروخانه ای میتوان به کیوسک سفارش گیر اشاره کرد. مشتریان از این کیوسک برای ثبت سفارشات خود استفاده می کنند. این دستگاه دارای صفحه نمایشی است که مشتریان می توانند از طریق آن به کاتالوگ محصولات دسترسی پیدا کنند. پس از انتخاب، مبلغ قابل پرداخت نمایش داده می شود.

در ادامه کاربر به بخشی هدایت می شود که مربوط به فرایند پرداخت است. پس از پرداخت رسید آن به مشتری تحویل داده می شود. یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از کیوسک سفارش گیر این است که دقت سفارش گیری را تا حد زیادی افزایش می دهد. از آن گذشته درصد خطاهای انسانی را نیز به صفر می رساند. مراجعه کنندگان به سادگی می توانند سفارش خود را ثبت نمایند و حتی تا لحظه آخر نیز امکان تغییر آن را دارند.

مزیت کیوسک داروخانه ای

استفاده از کیوسکهای داروخانه ای مزیت های بسیاری دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مکانیزه بودن تمام فرایندها
  • حذف اشتباهات کاربری
  • جلوگیری از ایجاد صف های طولانی در داروخانه
  • افزایش رضایت مراجعه کنندگان
  • استفاده آسان
  • کاهش نیروهای انسانی
  • صرفه جویی در هزینه ها

ویژگی کیوسک داروخانه

کیوسکهای داروخانه ای دارای ویژگی های بسیاری هستند و همین موضوع باعث شده که به وفور مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می شوند:

  • امنیت بالا
    تمامی اطلاعات این دستگاه به صورت کاملا امن ثبت می گردد. این اطلاعات در دسترس هیچ شخصی به غیر از پزشکان و کارکنان داروخانه قرار نخواهند گرفت.
  • امکان دریافت گزارش
    یکی از مهم ترین ویژگی های این کیوسک ها امکان دریافت گزارش است. این موضوع باعث می شود که مدیران داروخانه ها به سادگی بتوانند به گزارش کاملی از خرید و فروش دسترسی پیدا کنند.
  • دقیق تر شدن محاسبات
    نیروهای انسانی هر چقدر هم در زمینه محاسبات تبحر داشته باشند باز هم ممکن است دچار خطا شوند. این اتفاق به ویژه در مواقعی رخ می دهد که داروخانه شلوغ است. این کیوسک ها به طور دقیق تمام هزینه ها را محاسبه می کنند و امکان بروز چنین خطاهایی در آن ها وجود ندارد.
  • افزایش سرعت خدمات و پرداخت
    استفاده از کیوسکهای داروخانه ای به اندازه ای آسان است که هر شخصی می تواند با آن ها کار کند. استفاده از این کیوسک ها باعث افزایش سرعت خدمات و پرداخت می شود در صورتی که روش های سنتی با سرعت بسیار کمتری انجام می شوند.
ویژگی کیوسک داروخانه ای
ویژگی کیوسک داروخانه

سخن آخر

کیوسکهای داروخانه ای یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی هستند که استفاده از آن ها مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. استفاده از روش های سنتی دیگر منسوخ شده است به ویژه زمانی که داروخانه شما در یک شهر بزرگ قرار دارد. مشتریان این داروخانه ها بسیار زیاد هستند و برای اینکه ارائه خدمات به نحو بهتر و با سرعت بیشتری انجام شود استفاده از این کیوسک ها بهترین انتخاب به شمار میرود.

این کیوسک ها همانطور که در طول متن نیز به آن اشاره کردیم انواع مختلفی دارند. شما عزیزان می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید نوع مناسب آن ها نمایید. با نصب این کیوسک ها تمام فرایندهای سفارش و پرداخت به بهترین شکل انجام می شوند و رضایت مشتریان شما را در پی خواهد داشت.

اگر قصد خرید کیوسک های داروخانه ای را دارید کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید. چنانچه پرسشی در زمینه این کیوسک ها دارید کارشناسان مجرب ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات متداول همه چیز در مورد کیوسکهای داروخانه ای

  1. چه چیزی باعث می شود که عملیات پرداخت در این کیوسک ها بدون خطا صورت بگیرد؟
    در زمان انجام این فرایند با کمک این کیوسک ها رقم قابل پرداخت از طریق نرم افزار به کارتخوان ارسال میگردد. این موضوع باعث می شود که احتمال خطای انسانی به صفر برسد.
  2. تفاوت کیوسک داروخانه با کیوسک بیمارستان چیست؟
    کیوسکهای داروخانه بیشتر در جهت سفارش و پرداخت مورد استفاده قرار می گیرند اما کیوسک های بیمارستانی عموما برای نوبت دهی به کار میروند.
  3. قیمت کیوسک داروخانه ای چقدر است؟
    برای این کیوسک ها نمیتوان قیمت ثابتی را مشخص کرد به دلیل اینکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل نوع دستگاه است. در ابتدا باید مشخص کنید که قصد خرید کدام مدل را دارید. هر کدام از مدل های این کیوسک ها قیمت های خاصی دارند. مورد مهم دیگر برند سازنده دستگاه است. برندهای بسیاری در زمینه ساخت کیوسکهای داروخانه ای فعالیت می کنند و هر یک از آن ها نیز قیمت های متفاوتی را برای تولیدات خود در نظر می گیرند.
5/5 - (2 امتیاز)